Ciekawostki

Kody QR na nagrobkach

Kod QR na nagrobku

Technologia ma ogromny wpływ na każdą z dziedzin życia. Nie jest zaskoczeniem, że branża funeralna zaczęła korzystać z możliwości jakie daje dzisiejsza technologia i cyfryzacja. Starając się nadążyć za nowościami oraz zapotrzebowaniem klientów, w ofertach można znaleźć niespotykane dotąd rozwiązania.

Na dalekim zachodzie, producenci nagrobków, odważniej niż w Europie, sięgają po rozwiązania zupełnie niekojarzone z branżą funeralną. Wszystko to aby wyróżnić się na tle konkurencji i zaspokoić potrzeby najbardziej wymagających klientów. Zamawiając tablicę nagrobkową istnieje możliwość zamieszczenia na niej kodu QR, wykorzystywanego dotychczas w branży marketingowej.

Opcja ta przeznaczona jest dla klientów, którzy chcieliby zawrzeć więcej informacji o spoczywającym, niż może zaoferować klasyczny napis na tablicy. Każdy odwiedzający, który jest w posiadaniu smartfona, może zeskanować taki kod, dzięki któremu odesłany zostanie do strony poświęconej spoczywającemu. Opracowanie takiej strony wraz z kosztem naniesienia takiego QR kodu to, w przeliczeniu ok 1000 zł. Póki co pomysł raczkuje na polskim rynku funeralnym, ale w amerykańskiej kulturze cmentarnej, z roku na rok, zyskuje na popularności.